2010-02-18

Utmaning 2010:49 - 18 februari

Skriv om att vara inlåst.

20 kommentarer:

Peter sa...

Panopticon

Mia sa...

För första gången på länge har jag haft tid att sätta mig ned och faktiskt skriva något.

Den som har lust hittar det på min blogg. Jag provade något nytt idag.

www.miasblogg.com

Anitha Östlund Meijer sa...

Jag har fått min första recension någonsin. Här har ni den http://www.pocketblogg.se/2010/02/anitha-ostlund-tre-anglar-och-tre-mirakel/

Här får ni mitt bidrag för dagen som inte är helt nyskrivet, men passar perfekt till dagens tema.

Drumalex sa...

Dagens text blev kort men det är väl inte det som avgör.

marmoria sa...

I sin värld

Lillemor sa...

10.49

http://tittelina.blogspot.com sa...

Min text blev en liten sann obetydlig historia, som inte kändes obetydlig när det hände...

Anonym sa...

Då är dagens inlagd,
välkommen in och läs.
Tack förgårdagens kommentarer! Det hjälper mig syna mina egna texter bättre, tack.

Y sa...

Borde antagligen fundera under dagen och skriva senare men så ser inte livet ut just nu. Istället blir det stulna småstunder och ett löfte till mig själv - att inte ta detta så allvarligt. Det är ju bara en skrivpuff! Läser ert ikväll :)

Anonym sa...

Om ngn vill prova:
Denna övning finns med i Lars Åke Augustssons bok "Så skriver du romaner och noveller" - och det var mer lurig att genomföra än vad i alla fall jag trodde måste jag säga:

Skrivövning: Skriv en berättelse med titeln ”När jag var barn”. I denna berättelse ska du ljuga minst en gång (men gärna hur mycket som helst).

Såhär blev min om ngn är nyfiken:

När jag var barn

Betty sa...

inlåst

Drumalex sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anders sa...

Har ni varit inlåsta i en hiss någon gång?? Hur kändes det?

Här kommer nästa avsnitt i min hiss-story.

Hjärterum sa...

Fundering

foxy sa...

inlåst.........

huvudpersonen sa...

Inlåst

Beppan sa...

Inlåst........

Pia sa...

http://piasskrivpuffar.blogspot.com/2010/02/inlast.html

Familjen är nu utvädrad och jag inlåst och i fred en stund. Här kommer dagens dikt.

Örjan sa...

Har antagit min första utmaning här på skrivpuff.

Den som har lust att läsa finner den på min blogg omkring mina försök att skriva.

www.skrivarstugan.se

Gustaf sa...

Inlåst

Jag glömde visst skicka den igår, här kommer den iallafall. Det är ett utkast för en del av ett kapitel i mitt bokprojekt. Namnen är lite provisoriska men de kommer nog figurera fler gånger på bloggen... :)