2010-02-03

Utmaning 2010:34 - 3 februari

Skriv om att anmäla sig som frivillig.

18 kommentarer:

Ettie sa...

Frivillig?

Siestri sa...

Hon ställde upp frivilligt.

Anders sa...

La in mitt inlägg innan Ann´s Tema. Döm om min förvåning när mitt inlägg stämde med Temat.

I varje fall ett nytt inlägg i mitt bokprojekt.
I en distopisk framtid får Uri Seger en möjlighet att anmäla sig frivilligt.

Peter sa...

Frivillighet

Bokmånglarn sa...

En halvsann historia, men med vissa förskönande omskrivningar.

Om en isbana

Lillemor sa...

10.34

Snöflingan sa...

Det här vill ingen höra!

Anonym sa...

De frivilliga.

Ärligt talat så ryser jag själv när jag tänker tanken.

Med tanke på de drabbade barnen på Haiti.

Anitha Östlund Meijer sa...

Dagens är inne.

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Nämen, även idag har jag puffat. Vad har hänt? Var kommer all ork och inspiration ifrån? *Glad*

Pia sa...

Dagens lilla dikt om min frivilliga (?) familj.

http://tittelina.blogspot.com sa...

En fortsättning på två puffar som jag skrev för så länge sen som 11/12 och 16/12 2009 (!). Fick bara lust att fortsätta på berättelsen. Handlar om Brigitte Bardot som får sexlingar ihop med Roger Vadim. Hur konstigt det än låter ;-). Om att anmäla sig frivilligt...

Pia sa...

http://piasskrivpuffar.blogspot.com/2010/02/moa-nattarbete-och-frivilligt-uppdrag.html

Försökte mig på en dubbel om Moa idag, men det blev fööör långt. Först nattarbete och sedan att ställa upp frivilligt, det blev mest nattarbete.

Historien om tonårsflickan Moa som rymmer hemifrån, skrivs i skrivpuffordning så den blir inte kronologisk. Moa blir osams med sin styvfar Sture och rymmer hemifrån på juldagen. Hon får inte tag på sin pojkvän Rasmus. På klassiskt roadmovie-maner träffar hon två killar som hon frivilligt hänger med, Kaos och Ante. Deras pappa är socialchef, vilket påverkar deras ordval.

Bokmånglarn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bokmånglarn sa...

OK, jag skrev om det lilla stycket i enlighet med era åsikter. Hoppas ni tycker det blev bättre.

Om en isbana

Det går inte så bra idag. Måste vara värmen.

Frankie 泪水 sa...

http://sofiazim.blogspot.com/2010/02/skrivpuffsutmaning-att-anmala-sig_03.html
uppskattar som alltid kritik.

Beppan sa...

Nu finns en frivillig!

marmoria sa...

Frivillig