2010-02-11

Uppdrag till van Skrivpuffare

Hej!
Skulle någon vänlig själ här vilja skriva en pedagogisk handledning (gärna med skärmbilder) till hur man bäst börjar skriva på skrivpuff?
  1. Hur man skapar en egen blogg
  2. Hur man skriver dagens utmaning som ett blogginlägg
  3. hur man talar om på Skrivpuff.se att man skrivit - och hur man gör en klickbar länk till sitt inlägg
  4. hur man kommenterar andras inlägg
  5. och kanske något annat jag inte tänkt på!
Jag skulle gärna skriva den själv men tiden vill inte räcka till och det är många som frågar. Belöning utlovas! Kontakta mig om du vill skriva handledningen!
ann (@) alfbok.se


8 kommentarer:

Anonym sa...

Bas går att sno härifrån:

http://www.google.com/support/blogger/bin/topic.py?hl=sv&topic=12445

Den som känner sig manad får dessutom gärna lära oss lekmän hur man gör en direktlänk i inlägget på skrivpuff :-)

Pia sa...

Jag har anmält mitt intresse. :)

Gustaf sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gustaf sa...

Så nu när jag ska visa funkar det givetvis inte... ;)

Escargot:

Du lägger in länken med HTML-kod, skriv

<.a href="http://addressenduvillanvända">Din länktext<./a>

fast utan punkterna jag satt dit (kan inte göra det rätt, då visar den bara länken).

Angélique Morgonöga sa...

Hej medskribenter. Jag läser och gör övningarna i eget arbete med mig själv, dvs jag skriver om mig och mitt liv uteslutande, som hjälp till att må bättre från utbrändhet. Så jag vågar inte lägga ut något just nu. Men vem vet, snart kanske jag kan skriva om andra el fantasier också.
All lycka till er alla och 'keep up the good work'

Miss G sa...

Å - en sådan handledning vill jag ha!!!

Ettie sa...

Eller så kan man använda Namn/URL istället och klistra in sin länk under webadress och namnet under namn. :-)
Jag gör så eftersom jag inte vill använda min vanliga googleprofil till min skrivarblogg.

Madeleine Blomberg sa...

Jag skulle gärna sätta igång med Puffande och Bloggande om jag fick en smart vägledare så nu väntar jag ivrigt på ett svar från vana Puffare;-)