2009-10-01

Utmaning 274 - 1 oktober

Skriv om att läka.

14 kommentarer:

malix sa...

jag har skrivit lite

marmoria sa...

Efteråt, en början

http://tittelina.blogspot.com sa...

Om vikten av att tycka om sig själv

Pia sa...

-Cancer, sa veterinären som undersökt marsvinet. Cancer i lymfan. Vi behöver inte avliva honom än. Kom tillbaka med honom när han blir sämre.
-Hur gammal är han? frågade Maria som höll på med marsvin, födde upp, ställde ut, var med på SM, hade importerat avelsdjur från England. 3 år. Då kan det knappast vara cancer. Det är säkert en varböld. Ta hål på den med en steril nål och töm den på var. Håll såret öppet och fuktigt, tvätta med koksalt ett par gånger om dagen.
Jag gjorde hål på bölden, klämde ut ljusgrönt var, blod, gult var. Såret var stort som en femkrona. Det tog mer än en månad för det att läka.

Jenny G sa...

Idag har jag skrivit...inspirerat av min egen morgon!

pennelie sa...

att läka

Anitha Östlund Meijer sa...

Idag har jag skrivit en grym våldsam historia om en flicka som aldrig fick möjlighet att läka.
Ide´n till texten kommer från min 16-åriga granntjej som hänger här nästan jämt och har till skoluppgift att skriva om ett ögonblick.
Nåväl, igår fick jag några stödord som jag utvecklade till den här.
LÄs på egen risk.

Betty sa...

Min dikt

Marica sa...

Hej, nu har även jag gjort dagens utmaning :)
www.metrobloggen.se/maricak

Ush, jag fick lite ont i magen när jag skrev den

Unknown sa...

Inget är läkt...

Siestri sa...

En liten dikt

alvan sa...

Hade lite dåligt med lugn att skriva idag men la upp en dikt jag tidigare skrivit om att viljan att kunna läka någon annan...

Helande närhet

Bokmånglarn sa...

Det tog lite tid, men nu är den färdig.

http://bokmanglarns-skrivhorna.blogspot.com/2009/10/skrivpuff-274-om-att-laka.html

foxy sa...

min själs läkningsprocess gick över stockar och stenar.......