2009-08-23

Utmaning 235 - 23 augusti

Skriv om att prestera.

14 kommentarer:

Cattis sa...

Läs om hur jag presterade för några år sedan på bloggen.

Emma Lind sa...

Ingen egentlig skrivövning. Men jag har presterat en hel bok. Den finns till salu för 130 kr inkl porto. Se http://www.nogg.se/blogg.asp?idHomepage=99131

marmoria sa...

I storbandet

Siestri sa...

Nu har jag presterat på min blogg.

Unknown sa...

Inte mycket till prestation idag....

Anitha Östlund Meijer sa...

Läs vad vår hund presterade imorse

Drumalex sa...

Prestera på bloggen.

Lillemor sa...

http://puttikraftlosblogg.blogspot.com/2009/08/235.html

Skattis sa...

Prestationsångest.

http://skattis.blogspot.com/2009/08/utmaning-253-prestera.html

Torgil sa...

Skriv om att prestera
Skrivarcirkel i studieförbundet vuxenskolan. Kursledaren öppnade kvällen med:
— Skriv en dikt om rött och grönt på tio minuter, börja nu!
Det var första gången jag var där. De fyra övrig deltagarna som varit med i cirkeln i fem år och dessutom publicerat sig ett antal gånger, kastade sig energiskt över sina anteckningsböcker och började skriva. Själv satt jag med huvudet tom som en trumma, och vågade knappt röra pennan. De andra omväxlande skrev och tittade runt i rummet och ut genom fönstret, tydligt inspirerade. Själv ser jag bara fyra väggar och en mulen höstskymning.
Rött och grönt, Grönt och rött. Mitt huvud maler på tomgång. Halva tiden har gått, något måste jag hitta på, tänker jag. Rött är sött, grönt är skönt. Nej det blir ingenting. Jag lägger från mig pennan, lutar mig bakåt och vänder mig bort från cirkelledarens uppfordrande blick.
Min diktarmusa visar rött, det är stopp i min rimmarstuga
Inga djupa tankar kommer till mig som kan duga
Jag väntar på gult som ger hopp för min skapande själ
Grönt ger skjuts åt lyriken och dikten får flöda för människors väl
— Nu är tiden ute, meddelar kursledaren
Jag tittar på vad jag skrivit. Var kom detta ifrån? Är det något att läsa upp tro.

Heureka sa...

Ett litet otrevligt prestera-inlägg från mig

liselotte sa...

Nu kommer dagens prestation.Kanske en aning sent.Jag skyller på värmen som visar över 30 grader.

Skunk sa...

Jag hade för stor prestationsångest för att få nåt skrivet igår... men här kommer det till sist...

http://skunk-iskrivandetsstund.blogspot.com/

Tina Peldán sa...

Läs min PRESTATION på bloggen