2009-12-26

Utmaning 360 - 26 december

Skriv om minusgrader.

8 kommentarer:

Ettie sa...

Min tolkning av det kalla...

Anders sa...

Minusgrader mellan två personer.

Pia sa...

http://piasskrivpuffar.blogspot.com/2009/12/minusgrader_26.html

Dagens dikt, några rader som handlar om minusgrader

liselotte sa...

Lite minusgrader har kommit fram.

Ingela sa...

Snön yr utanför fönstret. Det är kallt idag, säkert flera minusgrader.
Jag hasar mig fram till fönstret i hallen för att titta på termometern. Minus 17 grader!
Jag ryser det är det värsta jag vet, att frysa att känna den kalla luften tränga in genom tyget på mina kläder. Att bli långsamt nedkyld och om man har riktigt otur, inte kunna gå in när man känner för det.
Jag tänker på alla barn på dagis, de står där med massor av kläder på som små prydnadskuddar. Verkar de roade av att vara ute? Ne de kan inte sitta ner inte leka eller röra sig.
Men visst frisk luft är ju bra.

Jag går till köket och fyller kaffebryggaren med vatten och gör mig en kopp varmt rykande och väldoftande kaffe.
Knyter min nya morgonrock hårdare om mig, vickar lite på tårna i mina ulltofflor. Det bästa med ett kallt land är att vara inne och hålla sig varm.

Anonym sa...

Iskallt är det när tårna inte finner värme i ullsockan utan golvdraget följer med ända in.

Iskallt är det när isrosen breder ut sig på insidan av köksfönstret.

Iskallt är det när hundarna måste ut och kissa i den piskande vinden.

Iskallt är det när duchvattnet inte blir riktigt varmt förrän efter flera minuter och sängvärmen lämnat kroppen bar.

Minusgrader blir först då ingen kan värma tårna, rasta hundarna eller krypa ner hos en i sängvärmen.

garaget sa...

Skrev ett inlägg jag inte alls vet om jag är nöjd med, tacksam för skoningslös kritik

Bokmånglarn sa...

Det blev något idag i alla fall. Kallt ute men inte här inne. Trots att kåken byggdes sent 1700- tidigt 1800.

http://bokmanglarns-skrivhorna.blogspot.com/2009/12/skrivpuff-360-om-minusgrader.html