2012-03-29

29 mars 2012

Skriv om att städsla någon.

13 kommentarer:

disco sa...

städsla

Anitha Östlund Meijer sa...

Allvar idag

http://novellbloggen-razaha.blogspot.se/2012/03/tema-stadsla-nagon.html

Pia sa...

En berättelse från Svinarp idag igen.

Kommunalrådet i väntrummet

Charlotte sa...

Svårigheten med att städsla sin son som filosof

Unknown sa...

Blev en ruggig idag, inspirerad av några inlägg från gårdagen.
Skriver den här, för ruggig för min blogg ...

Ja, nu hade hon bestämt sig. Hon skulle städsla någon, någon som kunde vidta de rätta åtgärderna. Som satte dit honom. Inte för mycket, men tillräckligt för att han skulle bli rädd. Och en som han behövde en rejäl åtgärd, det visste hon. En som han, tänkte hon. En översittare, en som skulle njuta av att dra ut naglarna på oskyldigt fängslade. Långsamt, en och en. Hon såg det framför sig, inte offren, utan honom. Hans lystna ögon, grinet och hur han skulle slicka sig om läpparna. Som han hade gjort när han såg på henne, fantiserade om vad han skulle göra med henne nästa gång. Det skulle inte bli någon nästa gång. Det skulle hon se till. Men han var stark, över en och åttio och tung, kraftiga muskler och rikligt med bukfett. Själv var hon späd, nästan tanig. Han hade utan ansträngning hållit henne nere. Lukten, hon skulle aldrig glömma lukten, den veckogamla fräna svettlukten.
Aldrig att hon skulle rå på honom. Nä, hon måste städsla någon. Frågan var vem?

Unknown sa...

Nej, det här gick inte, jag vill ju ha kommentarer. Det fick bli en ny blogg istället, där jag minsann kan skriva vad jag vill tom ruggiga saker: http://jonnasskrivpuffar.blogspot.se/2012/03/dagens-skrivpuff-att-stadsla.html

ronjja sa...

Att städsla någon

Tyckte det var svårt idag.

Unknown sa...

Ronjja - det gick inte att komma in på din blogg - något fel?

ronjja sa...

Jag måste har skrivit fel när jag skrev in min adress..

http://ronjjasskrivpuff.wordpress.com/

Charlotta sa...

Några funderingar kring ett gammalmodigt ord.

Dakota Quinn Diamond sa...

"Trubbel i Paradise"
Del 1Del 2

Ingrid Höglind sa...

Behöver städsla en assistent, men förstår inte kraven jag ska ställa. ;)
http://hoglindkommunikation.blogspot.se/2012/03/word-is-not-my-world.html

saqer sa...

Anna i ån