2016-01-24

24 jan

Tendens

13 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Tendenseri

Valkyria-Fatale sa...

Här kommer min text:

!Trilsk och bångstyrig"

Blogg Wordpress:
https://wordart867.wordpress.com/2016/01/24/trilsk-och-bangstyrig/#more-3889

Poeter.se
https://www.poeter.se/Las+Text?textId=1933141

Med vänlig hälsning

Valkyria-Fatale

Valkyria-Fatale sa...

Birgitta:

Jag har inga tendenser till att ljuga, för jag håller mig alltid till sanningen, dock har man väl dragit en och annan vit lögn någon gång. Och det tenderar väl att vara en nödvändigt oskyldig anledning, för att rädda sitt eget skinn, eller... *rynkar på näsan* Mina intentioner med en vit lögn är inte att undanhålla sanningen, bara att fjärma den lite från fokus.

Nåväl, din text: Kort och koncis, med en klang av humor och glädje, som smittar av sig. Enkelt och lättfattligt språkbruk, och bonusen på slutet var en bra upplysning. Allt för många missar att tänka med den i åtanke.

(Ps: Bara som en parentes. En del människor kan ha baktankar med sina intentioner, dvs att deras tendenser inte är helt ärliga i handlingen. Pass upp för att vara för naiv och godtrogen. Kan vara en bra regel i t.ex nätdejting, om man sysslar med sådant.) <----- INTE riktad till ägaren av bloggen!

En bra text!

Ha det bäst i natten!

Med vänlig hälsning

Valkyria-Fatale

Miia Herjonen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Miia Herjonen sa...

Mysteriet - del 4

Ljusletaren sa...

https://morgonblogg.wordpress.com/2016/01/24/skrivpuff-241/

/kram

Ellinor Wikman sa...

Personlig utveckling

marmoria sa...

Den stränga kursen

Grå papegoja sa...

Tendenser i samhället

foxy sa...

då var det dags igen

Charlotte sa...

Gryningsljus

Valkyria-Fatale sa...

Ljusletaren:
Psykisk ohälsa, den vanligaste "folksjukdomen" i Sverige, som bör och SKA uppmärksammas. Diagnosen är skamfylld i många människors liv, pga omvärldens fördomar och okunskaper kring sjukdomen (som har ett brett spektra av olika diagnoser), vilket snarare gör rehabiliteringen sämre än bättre. Jag vet exakt vad det är, för jag har den. Psykisk ohälsa är inte bara inre stress. Det kan vara trauman och upplevda händelser, som förvisso också ger inre stress. Men, stressen kan komma från arbetslivet, stress i vardagen, eller som jag skrev pga andra externa faktorer. En mycket "levande" text, där du skriver verklighetstroget. Bra gjort!

Valkyria-Fatale sa...

Grå papegoja:

En välskriven text, men innehåll, som ger texten ett bra flyt och ger mig som läsare intresse att läsa vidare. Målande som vanligt :) Good work!