2009-04-07

Utmaning 97 - 7 april

Här kommer en övning från författarcoachen Johanna Wistrand:

Klicka slumpmässigt på en av webkamerorna. Föreställ dig att en man och en kvinna möts på platsen du ser framför dig, som webkameran visar. Hon är glad och han är arg. Känner de varandra? Har de stämt möte? Känner de inte varandra och möts slumpmässigt? Vad händer mellan dem? Du får högst en halv minut på dig att bestämma dig för detta. Skriv sedan ner en scen, gärna med dialog!

Skriv i exakt sju minuter.

http://www.webbkameror.se/webbkameror/index.php

Lägg gärna din text som en kommentar här eller i din egen blogg.

8 kommentarer:

Tjotten sa...

Detta var en kul övning så här på morgon kvisten.

Ha en bra dag!

Dagens text

Martin Hegardt sa...

Utmaningen inspirerade mig.
Här kommer mötet under webkameran.

Margareta sa...

Vad hände i Ystad

Moslan sa...

En man utan namn i Skövde.
Utmaning 97

Anonym sa...

De möts framför kyrkan, på torget. Han har väntat länge när hon kommer småspringande och visar upp ett urskuldande leende.

- Hej, förlåt att jag är sen, det var så mycket på jobbet
- Sa vi inte halv fem? Det är en halvtimme sen. Tror du inte att jag har bättre och viktigare saker att göra än att stå och vänta på dig?¨
- Men du- jag sa ju förlåt. Ska vi gå?

Hennes leende gör ett försök att tina upp honom, men han vill inte se det, så han stänger in sig i sina egna känslor.

- Det blir ju alltid såhär, jag ska alltid vänta. Så kommer du och så skrattar du och säger förlåt, men det spelar ingen roll. Dina ursäkter hjälper inte när du aldrig kan förändra ditt beteende!
- Men jag försöker ju…och om du nu vet att jag alltid kommer sent, varför kommer inte du också lite senare
- För att jag inte sviker ett löfte. Jag har respekt för din tid och skulle du- mot förmodan- dyka upp i tid vill jag inte såra dig genom att inte vara här. Det enda jag skulle önska var att du kunde respektera min tid.

Flaggorna framför fontänen smattrar. Det är duggregn i luften och hon vill verkligen komma härifrån. Hon är en person som visst kan bjuda på sig själv, men att bli utskälld på torget är inget hon trivs med. Hon ber honom att prata tystare, frågar om de inte kan gå en sväng.

skimmer sa...

Roligt , ej följt den helt men... på länken ligger min länk till Visby Live.

97 7 april, 7minuter, VISBY

Gnapp sa...

Min text.

Jag kan erkänna att jag fuskade lite med tiden, men inte mycket...

(Det finns även ett par gamla texter för den som orkar läsa)

Lillemor sa...

http://puttikraftlosblogg.blogspot.com/2009/04/97.html