2011-03-31

Utmaning 2011:89 - 31 mars

Skriv om att sabotera.

18 kommentarer:

marmoria sa...

Saboterad sabrering

Anitha Östlund Meijer sa...

Dagens är inne, och gårdagens fick vara med i samma.
Jag är på Razmus skola och checkar läget, men klagar inte, för solen skiner och jag får leka.

Barbro sa...

Min hastiga tanke om ämnet.

Pia sa...

http://piasskrivpuffar.blogspot.com/2011/03/att-sabotera.html

Samma bil som igår.

Tisteln sa...

dagens korta puff inne, igår var bättre på alla vis

Joakim Andersson sa...

Kort med kärnfull (tror jag).

http://klokbok.wordpress.com/2011/03/31/annn-ljungbergs-skrivpuff-sabotage/

Feffe Kaufmann sa...

Grön linje.

Anna Marie sa...

Många har nog skrivit om detta förut, men detta är min sabotör.

Anonym sa...

Saboterad
Ett sms på min nyinköpta rosa mobiltelefon av märket Nokia.Ett sms som fick världen att rasa och tiden att stanna. Fan jag hade ju köpt den där jävla telefonen så att du kunde kontakta mig och jag dig utan att någon behövde veta. På dagarna bar jag med mig telefonen i min jeans kjol med djup ficka och på kvällarna och nätterna välpacketerad i min byrålåda under alla underkläder så att inte klåfingriga fingrar och svartsjuka händer skulle råka finna den. Min rosa Nokia telefon min livlinje, min kontakt med dig i smyg , i hemlighet och alldeles för dyr. Ett sms från dig på min nalle och allt är förbi, mitt hopp , min framtid , världen rasade men ändå inte. allt är ju fortfarande som vanligt. Jag ligger i sängen bredvid min man , barnen sover i sina sängar i det nedsläckta huset vid den lilla vägen där vi bor och alltid har bott. Men hur ska jag kunna sluta tänka på dig. Varför var du tvungen att sabotera allt.

disco sa...

sabotera

Kalle Byx sa...

Oväntat uppvaknande

Frankie 泪水 sa...

http://sofiazim.blogspot.com/2011/04/att-sabotera.html

Tisteln sa...

det kliade för mycket i fingrarna, så jag letade fram inspiration från dagen och en gammal puff

fredagkväll och allt

marie ettanbo sa...

Kliade lite här med....
Bygger inte bo i mitt hår.

Bokmånglarn sa...

Skrivit en gammal Puff.

Sabotera?

Kalle Byx sa...

Veckans missade tema i väntan på dagens. Färdigpackad

http://tittelina.blogspot.com sa...

Jag sällar mig till skrivarlustskaran, men skriver en liten text om

Dagens tanke

disco sa...

inget sabotera bara två nya dikter :)