2011-03-05

Utmaning 2011:64 - 5 mars

Skriv om ett ovanligt bemötande.

9 kommentarer:

saqer sa...

Armando, död man av imorgon

Kent Johnsen sa...

Jag får väl erkänna att det blev mer om ett ovanligt möte än ett ovanligt bemötande. Men det blev väldigt ovanligt i alla fall.

Pia sa...

http://piasskrivpuffar.blogspot.com/2011/03/ovanligt-bemotande.html

Dagens dikt handlar om gamla vykort.

Anitha Östlund Meijer sa...

Svår puff idag, men jag trixade ihop en till slut.
Ha en cool dag

disco sa...

ovanligt bemötande

Tisteln sa...

idag tog det tid.

Kalle Byx sa...

På biblioteket

J sa...

Jag står ganska långt bak i gången på den överfulla bussen, det luktar blöt hund och det märks att den ena personen är mer salongsberusad än den andra.
På golvet i bussen ligger en nertrampad lovikavante, den har börjat blivit grå av av alla fotavtryck. Jag böjer mig ner och tar upp vanten.. tittar mig omkring..möter blickar. Ska precis vända mig om när jag plötsligt blir klockad av en knytnäve rakt över kindbenet. Det bränner till och jag svajar mot en annan passagerare, hur fan gick det där till?! Medpassagerarna pekar,viftar och skriker.
Från att ha delat ut ett uppvaknande i knytnävsslag försvinner den utpekade gärningsmannen ut genom bussen, det sista som händer är att lovikavanten kommer flygande och killen bredvid mig får den blöta garnklumpen i ansiktet. En helt vanlig fredagskväll, inga konstigheter.

Pia sa...

Hej J!

Välkommen hit. Skapa gärna en egen blogg för dina skrivpuffar där du kan samla dina texter och ev respons på dem. Det blir lättare för oss andra att kommentera om du har en egen blogg (blogger fungerar bäst, tycker jag). Läs och kommentera gärna andras texter om du vill få respons på dina egna.