2011-03-28

Utmaning 2011:86 - 28 mars

Skriv om att försumma.

18 kommentarer:

Anders sa...

Funderingar kring dagens ord "Att försumma"

Maja sa...

Tänk att man kan glömma bort
Sådant som alltid har haft omkring dig
En sådan sort
Som självklart finns omkring mig
Att man bara antar
Att dom alltid finns med
När de fösvinner blir man helt bar
Och då blir ens räckvid inte så bred
Och förrens dom är borta
Förstår man vad man har struntat i
Och att man inte kan korta
Den tid som har gått förbi

(haha det blev något konstigt på mi blogg då jag fick publisera den som kommenrar istället!)
//
http://konstenattskriva.blogspot.com/

Charlotta sa...

Skrivet i leran

Fylld av motstridiga känslor undrar jag vem som har försummat vem egentligen.

Charlotta sa...

Maja!
För mig beskriver din dikt hur någon försummat sina vänner och till slut upptäcker att de inte längre finns vid ens sida.
Andra raden skulle behöva ett "du" efter 'som', för att bli lättare att läsa. Lite förvirrande när du blandar man, dig och mig i dikten. Men budskapet går fram och det är viktiga tankar du för fram.

Maja sa...

Hej och tack för tipset!
Jag har satt dit ett "du" efter som nu, och jag blev heller inte så nöjd med "mig och dig" i den, men jag kom inte på något annat... :) Så den här dikten/rimet är inte en av mina bästa!
//Maja

http://konstenattskriva.blogspot.com/

Feffe Kaufmann sa...

Ensam morgon.

En morgontrött puff av saknad. Välkommen måndag.

Tisteln sa...

försummade sömnen inatt, varför framgår i "kaffe".

högst upp är dagens puff

åh denna måndag....

Anitha Östlund Meijer sa...

Dagens är inne.
Idag är jag på skolan och har bättre internet.
Ha en underbart solig dag

Kalle Byx sa...

Kontaktproblem

disco sa...

försumma

Pia sa...

http://piasskrivpuffar.blogspot.com/2011/03/forsumma.html

Dagens dikt.

Anonym sa...

Ett försök till något.

saqer sa...

En aprilmorgon

http://tittelina.blogspot.com sa...

Att försumma

Caroline sa...

Klar!

Anna Marie sa...

Om att försumma

marie ettanbo sa...

Sent idag...
Liv och tid

Lena Stenberg sa...

En seeen puff, precis innan tolvslaget. Jag är en kvällsskrivare!