2009-09-14

Utmaning 257 - 14 september

Skriv om att styra.

14 kommentarer:

Cattis sa...

God morgon kära skrivpuffare
min lilla text finns på bloggen

malix sa...

idag kan man styra klick till min blogg

marmoria sa...

Hemma hos oss

Unknown sa...

Om att styra...

Ann-Catrin sa...

Nu kan ni läsa om hur jag styr och ställer ;-)

AnnChristin sa...

En sann historia ligger på min blogg.

Tina Peldán sa...

Att utmana och att styra ligger nu på bloggen. Många ord blev det igen som alltid när ämnet berör mig.

Anitha Östlund Meijer sa...

helikopterpiloten styrde min väninna rakt in i helvetet.
En sann historia, som fortsätter i eviga tider.

Betty sa...

Ett tag kändes det som jag inte skulle få ihop något på dagens tema, men här kommer nu min dikt

Bokmånglarn sa...

Så kan det gå.

http://bokmanglarns-skrivhorna.blogspot.com/

Siestri sa...

Att styra på min blogg.

Patrik sa...

Dagens text finns på bloggen under rubriken"Regn så tyst och svart som natten".

Monica A L sa...

Jag svävar ner för Odengatan, cykeln finns inte längre i mina tankar. Det är söndag och jag ska på möte. Med vem, undrar jag medan vinden griper tag i min keps och jag tvingas ta ett stadigt tag om skärmen för att inte förlora den. Vem kommer dyka upp på mitt möte, fortsätter mina tankar sin väg. Stadsbibliotekets skugga ruvar över vägbanan, men jag ser den inte jag ser ingenting för jag "är", jag finns till, jag existerar. Så blir det svart.
Någon tittar på mig. Jag vill resa mig upp. Jag försöker gå men svajjar omkring som en nyfödd kalv över asfalten. Två par armar bär mig till foten av bibliotekets trappa. Jag stupade. Cykeln ligger som en krossad spindel i backen. Jag styrde mot ett möte men det blev inte av. Istället undvek jag att styra in i döden.

foxy sa...

om att styra sitt liv................läs min blogg. och tack för de kommentarer jag fick i går på min premiärtext. Gladde mej mycket.