2010-08-24

Utmaning 2010:233 - 24 augusti

Skriv om ett ord med flera betydelser: Raka

16 kommentarer:

disco sa...

Raka

Anonym sa...

Ja, raka

Anna Polstjärna sa...

Jag har alltid gjort det enda raka. Försökt räta ut det krokiga. Och nu har jag fri sikt till döden.

marmoria sa...

Prinsessdrömmen

Pia sa...

http://piasskrivpuffar.blogspot.com/2010/08/raka.html

Dagens dikt är baserad på något sagt på fyllan och försedd med gemen "varningstext". Den är rätt ful, så känsliga själar avrådes från att ta del av den. Själv lär jag få bära med mig denna bild av drömkvinnan resten av livet,

Anitha Östlund Meijer sa...

Dagens är inne.
Lite skryt då...
Plötsligt har jag 1000 läsare på min blogg. Yippi!

http://tittelina.blogspot.com sa...

Renrakad...

Pia sa...

Är Anna Polstjärna ny här? Tycker om din insiktsfulla lilla betraktelse. Skapa gärna en egen blogg (smidigast på Blogger) för dina kommande skrivpuffar, så blir det lättare för oss andra att följa och kommentera.

foxy sa...

dagens raka rader publicerade

sassa sa...

finns i mitt blogginlägg :)

Betty sa...

Hemma igen från semester, så välkommna in att läsa på min blogg.

Ettie sa...

Raka rör idag

Kalle Byx sa...

Rakt av

ranghild sa...

Rakt in i helvetet

Genyvy sa...

Helt rakt; tagen av livet.

Genyvy sa...

Gillar också Anna Polstjärnas betraktelse måste jag säga även om "fri sikt till döden" är rätt skrämmande.