2012-11-22

22 november

Skriv om att fråga.

9 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Den svåraste frågan

Blommen sa...

Fråga

marie ettanbo sa...

Spekulera 

På det viset sa...

Att fråga

disco sa...

fråga

foxy sa...

stalker

marmoria sa...

Va, pensiero

L. sa...

Fråga

Lynx sa...

I skolan fick man inte fråga - istället skulle man svara på lärarens frågor som kollade om man kunde hemläxan. Jag vägrade att svara - det var genant att svara på något läraren redan visste. Varför inte fråga om nåt jag tänkt eller funderat på? Nåt jag undrade över och inte förstod. Det var massor. Existerar rummet när vi lämnar det? Vad finns bortom stjärnorna? Vad händer när man dör? Varför heter ett bord bord? Hur vet vi att det som står i historieböckerna är sant? Jag fick vänta till mina universitetsstudier innan någon frågade efter mina tankar.