2010-01-09

Utmaning 2010:9 - 9 januari

Skriv om att debutera.

14 kommentarer:

Heureka sa...

Mera om moster Lollo Rosita - och varför hon fick sitt namn.

Beppan sa...

En debut....

Ettie sa...

En kort fortsättning på gårdagens snabbis :-). Ha en bra dag allihop!

Anitha Östlund Meijer sa...

DEL 6 om Eliza. Nu närmar vi oss upplösningen.

Mia sa...

Den här satt långt inne idag. Finns på min blogg om ni vill läsa.

www.miasblogg.com

Pia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pia sa...

http://piasskrivpuffar.blogspot.com/2010/01/debutera.html

Dagens dikt debuterar på min blogg. Den får tala för sig själv.

Frankie 泪水 sa...

gillade faktiskt dagens ämne. :)
http://sofiazim.blogspot.com/2010/01/skrivpuffsutmaning-att-debutera.html

Anders sa...

Att debutera med sin första bok.
Det är nog mångas dröm.

I varje fall på den här blogg-sidan.

På min blogg är en liten berättelse om osäkerheten hos en som redan slagit.

Tess sa...

En lite morbid debut kanske på min blogg idag.

Pia sa...

Historien om tonårstjejen Moa skrivs i skrivpuffordning, så den är inte kronologisk. En kort resume: På juldagens kväll sticker Moa hemifrån (se skrivpuff påhopp 21 dec påhopp) för att komma ifrån sin styvfar, Sture. Hon lyckas inte få tag i sin kille Rasmus och hänger på två äldre killar, Ante och hans yngre bror som kallar sig Kaos. Känsliga läsare varnas. Det handlar lite om en viss slags debut.

Tacksam för konstruktiv kritik.

liselotte sa...

en mycket kort debut.

Siestri sa...

En debut...

AnnChristin sa...

Jag har skrivit om Annica igen. Jag tycker att samma berättelse passar in på utmaning 8, 9 och 10. Där finns signaler, debut (kan man tycka) men också nya friska tag, så småningom. Så därför lägger jag in berättelsen på alla tre utmaningarna.